eMaffia.hu gengszter szerepjáték

eMaffia hivatalos fóruma
Pontos idő: 2019.07.17. 09:32

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 4 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2018.08.08. 11:49 
Offline
kopasz

Csatlakozott: 2017.10.15. 11:40
Hozzászólások: 103
Sziasztok,
Ez egy hosszabb elemzés volna a jelenlegi (2018.08.08.) szabályzatról, illetve ahhoz egy még hosszabb kiegészítési javaslatot tennék csak, hogy egyértelműbbé tehessük a szabályzatot, kevesebb dolga legyen a HelpDesknek játékon belül a félreértelmezett szabályzattal. Azokat a szabályzati pontokat gyűjtöttem csak ki, amikben látnék helyesbítési potenciált. Illetve egy-két játszhatóságot javító ötletet is belecsempésznék a végére :)

1.- Tilos a játékosoknak családot váltani annak érdekében, hogy egy támadás erejéig erősítsenek egy másik családot, vagy ezzel növeljék a támadások sikerességét, majd pedig visszalépjenek a régi családjukba. Ezen szabályzat nem vonatkozik azokra a család váltásokra, aminek a hossza meghaladja a 2 hónapot, vagy a család váltás nem eredményezett bizonyítható haszon és/vagy támadó erő szerzést. Minden egyéb esetben, az átlépés, azonnali tiltás von maga utána, mely tiltás a családot váltó játékosra és a befogadó család donjaira terjed ki.
A 2 hónapot meg nem haladó család váltások esetményben a kárt szenvedett család, vagy játékos feladata azt bizonyítani, hogy a család váltás ellenük irányult. Amennyiben nincs bizonyítható káresemény, úgy a család váltás nem minősül szabályszegésnek.

Ennél a pontnál már volt egy javaslatom HelpDesken, miszerint a családot vezető don, aki végzi a tagfelvételt megvédhesse magát a "kamikaze" játékosok ellen, akik csak azért mennek oda, hogy kitiltassák a felvevő dont. Erre sajnos már láttunk példát is jó párszor. A javaslatom az volt, hogy aki felveszi a játékosokat a családjába, kérjen a jelentkezőtől egy levelet, amelyben a jelentkező kijelenti, hogy eleget tesz a játékszabályzatnak, majd learchiválja a levelet a felvételt intéző don. Így jelentősen leredukálható az ebből eredeztethető tiltások száma is.
Továbbá konkretizálva a dolgot beletenném azt is, hogy a játékosnak addig van lehetősége megszüntetni a tagságát 2 hónapon belül büntetlenül, amíg a család egy olyan főhadiszállás fosztást nem hajt végre, amiből minimum 1$ nyeresége is van a fosztó családnak.

2.- A közös IP / gép használatra az alábbi korlátozások vonatkoznak, melyek figyelmem kívül hagyása AZONNALI TILTÁST von maga után:

Itt ugye van egy felsorolásunk a szabályzatban, amikkel egyet is értek. Bővíteném még ennyivel:
>Nem tartózkodhatnak egy családban.

3.- Tilos két, vagy több család közötti bármiféle pénzmozgás, legyen itt szó például kamatoztatásról. Tilos egy családnak pénzt utalnia (kölcsönöznie) egy másikba, hogy abból pénze, védelme (folyamatosan sikertelenül támadja a családot, hogy azt más család ne tudja támadni) vagy egyéb előnye származzék.

Ezt teljesen átfogalmaznám ilyen módon:
Tilos két vagy több család közötti bármiféle tárgyi (jármű, felszerelés, lőszer stb.) illetve pénzmozgás (arany illetve $). Tilos az egyik családnak kölcsön adnia egy másik családnak kamatoztatásra, fejlesztésre vagy bármi másra, illetve tilos folyamatos sikertelen támadásokkal segíteni egy másik családon, hogy abból védelme származzon. (Kvázi ugyan az a lényeg, csak értelmezhetőbbé próbálom tenni.)

4.- A pénzmozgási tilalom nem terjed ki arra arra a fajta pénzmozgásra, amikor a család védelmi pénzt kér azért, hogy mentesüljön a kedvezményezett család támadásai alól. Ezen pénzmozgást a rendszerünk kiemelten vizsgálja, így ennek kijátszása (egy együttműködés, vagy több családdal bíró játékos pénz begyűjtése, védelmi pénznek történő álcázása) azonnali tiltást vona maga után a pénzmozgásban résztvevő minden félre nézve.

Ehhez hozzátenném a rendszer jobb átláthatósága érdekében, hogy a védelmi pénz kifizetése csak és kizárólag $-ban történhessen meg, mindig ugyan attól a dontól ugyan az a don felé. Védelmi pénznek abban az esetben lehessen helye családok közt, ha a védelmi pénzt fizető család kamatoztat. Így könnyebben kiszűrhetővé válna ez is.


A játék játszhatóságával kapcsolatos javaslataim pedig a következőek lennének:
- Örökös ötlet illetve panasz alapnak számít a játékban előteremthető pénz mennyisége. Logikusnak tartom azt, hogy a játékos szintje és a bűnözések sikeressége után járó pénz mennyisége között legyen valamiféle összefüggés, egy szorzó például, mert a több éve itt játszó játékosnak, aki mondjuk +80-as, ugyan annyi pénz jár neki, mint egy 1-es szintűnek. Ezt már sokan és sokszor felvetették előttem is, én is osztom ezt a véleményt, mert értelmet adna a szintnek.

- A család/háború menüpontban aktívvá tenném a számolást. Vannak esetek, amikor egy tag nem számít bele az adatokba. Ezekkel az esetekkel is számolhatna a rendszer, amit akár a tényleges érték után csökkenés esetén pirossal mutathatna, továbbá az ilyen eseteket, amikor csökkenne az érték, feltüntetném a család/háború menüpontban az átláthatóság végett.

Aki végigolvasta köszönöm, aki pedig elkezd gondolkodni, hogy hogy tudná tovább fűzni a hézagmentesítést annak pedig hatalmas respect :)

_________________
" A találgatás gyakran hibához vezet."


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2018.08.15. 15:34 
Offline
kezdő
Avatar

Csatlakozott: 2017.02.14. 07:59
Hozzászólások: 7
Sziasztok !

Hozzászólásomat hadd kezdjem a szokásos sirámmal : Katasztrófa az aktivitás, és ez itt, a fórumon is megmutatkozik.
Egy hét alatt 0 hozzászólás.
Ezért amúgy minden tiszteletem azon keveseké, akik foglalkoznak a játékkal, annak játszhatóbbá tételével, jobbításával.
Annyi a bajom ezekkel a jobbító szándékú ötletelésekkel, hogy valahogy olyan, mint amikor valaki a fától nem látja az erdőt.
...Lépj hátra párat, lásd az egészet.
Véleményem szereint ugyanis alapjaiban van elrontva az egész, mégpedig ezzel a rengeteg értelmetlen szabállyal.
Gondoljatok bele : Gengszter szerepjáték.
Mi a gengszterek létének, a maffia első és leg alapvetőbb lét filozófiája ?
Kb annyi, hogy szarik az összes szabályra és törvényre, a sajátja szerint él és működik.
Itt meg egy tilalomfákkal teli világban mozgunk, próbálunk érvényesülni és előbbre jutni.
Innentől kezdve teljesen életszerűtlen a játék.
Persze, tudom, a való életben is büntetik a maffiózót, de hadd vonjak párhuzamot:
Ami itt a játékban " azonnali kitiltást" jelent, azt a való életben a kivégzéssel tenném egy kategóriába.
Létezik a karaktered, elköveted a legsúlyosabb bűnök valamelyikét,megszűnik a karaktered.
Itt azonban apró butaságokért jár a tiltás.
Az a kérdésem, hogy miért olyan borzasztó bűn, ha itt közülünk bárki is egy kicsivel aktívabb, fondorlatosabb, agilisabb, kreatívabb, ....khmmmm.... gátlástalanabb, stb... ?
Miért nem mehet bárki bármikor bármely családba egy egy fosztásra ?
Miért nem áramolhat a pénz bárkitől bárkihez, bármilyen okból ?
Akinek az etikai normái olyanok, az miért nem csaphatja be azt, akit be lehet ? ( akit be lehet, megérdemli, ez a való világ is, nem ?)
Sőt, hadd legyek szentségtörő : Miért nem lehet bárkinek akár több családja vagy karaktere ?
Csak annyit kérek, valaki értelmesen magyarázza már el, hogy MIÉRT ?

Higgyétek el, érdekesebb lenne a játék, mindenkinek össze kellene szednie magát, ha meg akar élni, .... talán nőne az aktivitás és a létszám, ha bárki bármit csinálhatna.
Mindenki hiányolja: Lenne " event" .
Életszerűbb lenne.

Avagy ha már mindenképpen túl kell szabályozni mindent, miért nem lehet pénzbírsággal, vagy X időre való játék korlátozással, ne adj'Isten X mennyiségű skill elkobzással büntetni ?

_________________
Sírni csak a győztesnek szabad


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2018.08.22. 22:15 
Offline
kopasz

Csatlakozott: 2017.10.15. 11:40
Hozzászólások: 103
Én értem mire szeretnél kilyukadni viszont ebben a kérdésben nem hiszem, hogy valaha egyet fogunk érteni :) A szabályozás kell, hogy működjön az egész rendszer. Ha bárki bármit tehetne, az anarchiához vezetne aminek semmi haszna nem volna a játék szempontjából. A szabályok, ha párhuzamot vonunk az életszerűség jegyében, akkor törvénynek titulálandók.
Na már most, vegyünk egy alap példát. Adott mondjuk nekünk egy xyz nevű emberkénk, akiről senki nem tud semmit. Ha van lehetőség rá legálisan, hogy átverhessen akkor 2 lehetőség lesz. 1.) - Át is fog verni... 2.) - Nem fog senki üzletelni vele, mert nem ismeri senki. Manapság pedig nagyon könnyen ráfogja bárki bárkire, hogy az tutira Gladiátor, a másik meg Zümi, a harmadik meg az isten tudja kicsoda és totál meghalna az a minimális magánseftelés ami van. Gondolj a családokra, azt senki nem veszi MBay-n.

_________________
" A találgatás gyakran hibához vezet."


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.02.28. 13:26 
Offline
katona
Avatar

Csatlakozott: 2015.07.21. 11:11
Hozzászólások: 291
Ragnarök javításai tetszenek és támogatom +

Taki09 első gondolatmenetével is egyetértek,de a korlátlan bűnözéssel nem teljesen,vagyis,hogy mindenkit mindig átlehessen verni,mivel emaffia világában csak maffiózók vannak,ha nem háborúznak,akkor tiszteletben tartják egymást,mert az nonszensz lenne,hogy szabályok nélkül mehetne a játék.

Részben viszont egyetértek veled,de ha nem lennének szabályok elveszne a bizalom és a bizalom fontos,ez olyan mint a régi maffiás filmekben a tisztelet,különben nem adna senki sem senkinek sem és semmit sem mbayen kívül.
Én szoktam néha kölcsön kérni,akárkitől aki éppen fent van a játékban,ha éppen nagyon megszorultam és sürgősen kellett a pénz,ilyenre nem gyakran került sor,10%os kamattal szoktam kérni így szoktam kapni is és megbízhatónak számítottam,ez nem egyedi jelenség volt,ilyet nem csak én csinálok,régen a régi santiagonak kellett pénz,de gyorsan,játékban voltam és rám írt,hogy nem-e tudnék kölcsön adni,természetesen utaltam,mert megbízható játékos volt,ezek a kis kölcsönök szabályok nélkül nem lennének,mert nem mernél adni és nem is tudnál kapni amikor neked is kell,ha a családodon belül kérsz az most természetes,mert elsősorban mindenki a saját családja tagjaiban bízik meg a legjobban,de szabályok nélkül családon belül sem lenne bizalom.

A valóságban is ha valaki át van verve az törvényesen vagy önkényesen,de revansot vesz,a játékban csak küzdelem van,meg a családjának az üzleteinek fosztása,meg esetleg ha tudod,hogy melyik családot szereti fosztani,akkor arra szállsz rá,de ha csak egy sima tag,akkor marad a küzdelem ami nem biztos hogy mindig mindenkinek menne,ezért is jó az ilyenekre a szabályok,egyszerűen anarchia lenne,a való életben is szabályok közt működik az alvilág,csak ők nem nagyon tartják be,illetve saját szabályaik vannak,de azokat betartják,mert különbenül nem lenne állandóság és a hatalom sem érne semmit sem.

Sajnos a több család a múlti melegágya lehetne,de amúgy nem biztos hogy nem lenne egy elfogadható dolog,csak hogy kiemeljek egy dolgot.

A fosztásra csatlakozásos dolog szerintem mehetne,miért ne lehetne fizetni egy erős karakternek azért,hogy segítsen egy támadásra,ha már van védelmi pénz,miért ne fizethetne egy család egy erős karakternek,hogy segítse a család támadásait és esetleg a védekezést,vagy esetleg meglehetne tenni hogy 1 napra áthívsz valakit egy nagyon jó fizetésért,hogy támadhasson egy ellenséges család tagjait,hogy legyengítse őket.

_________________
Nincsen lehetetlen... csak tehetetlen ember!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 4 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron